Elektronik Ticaret'te Başarının Sırrı, Başarısızlığın Nedenleri...

MasterBora

Moderator
Katılım
24 Nis 2010
Mesajlar
171
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Istanbul
Web sitesi
www.pikselplus.com
Merhaba Arkadaşlar

Bu Konuda Sizlere (Kendimce) e-Ticarette Nasıl Başarılı Olunur Onu Anlatacağım.

Internet (doğru kullanıldığı takdirde) Dünyanın En Ucuz ve En Etkili Reklam Aracıdır. Fakat Internetin Kötü Amaçlara Alet Edilmesinin Kullanıcılar Üzerinde Bıraktığı Etki Yüzünden E-Ticaret Sadece Büyük Şirketlerin Gelir Kaynağı Oldu. Şu Günlerde e-Ticarette Başarılı Olabilmek için Ya Bu işe Yüzbinlerce Lira Harcamalı (TV, Bilboard, Gazete Reklamı, Kampanya v.s) Yada Bu İşe Hiç Başlamamalısınız Diyor ve Tam Burada Bir Parantez Açmak Istiyorum (Yüzbinlerce Dolar Yatırmanıza Gerek Yok) Yapmanız Gereken 1 Numaralı Kural Ziyaretçilerinizin Gerçek Alamda Güvenini Kazanarak Onları Müşteri Satüsüne Taşımaktır ki Buda Bir Sanattır!

Bence Aşağıda Belirttiğim Unsurları Barındıran Siteler Asla ve Asla Başarılı Olamaz

- Hedefi Olmayan (ne satarsam kar) Düşüncesine Sahip Site Sahipleri.
- Özensizce Hazıranmış Web Siteleri.
- Yetersiz Hatta Kendi GSM'inden Başka Varolmayan Müşteri Desteği.
- Ürün Çeşitsizliği ve Ürün Garantisi.
- Vergi Levhası Gibi Statik Unsurların Olmaması
- Ürün Teslimat Sürelerinde Yeterli Etkileşimin Sağlanamaması
- Kampanya ve Promosyonların Olmaması
- Google index'ten Başka Reklam Platformlarının Kullanılmaması
- Basitçe Hazırlanmış Kategoriler
- Dikkatsizce Hazırlanmış Ürün Açıklamaları
- Müşteriye Sunulmayan Çoklu Seçenekler
- Halka Açık Mağazanın Bulunmaması
- Ofis, Büro Gibi Yerler Dışında e-Ticaretin Evden Yapılması

Evet Arkadaşlar Bunlar Sadece Bir Kaçı, Eğer Projenizde Bu Un srulardan Bir Tanesini Bile Barındırıyorsanız Bu Durumu Derhal Düzeltin, Aksi Halde Es Kaza Yapılan Satışlar Dışında Hiç Bir Faydası Olmaz..

Benim Önerilerim İse Şöyle

- e-Ticaret'i Sanal Ticaret ile Kesinlikle Karıştırmayın
- Yeterli Ürün Stoğunuz ve Çeşitliliğiniz Olmadan Bu işe Başlamayın.
- Ürünleriniz Hakkında Yeterli Teknik Bilgiye Sahip Uzman Çalışanlarınız Olmalı
- Kar Amacı Gütmeden Müşteri Odaklı Çözümler Üretin
- Hemen Her Hafta yada Her 2 Günde Bir Kampanya Yapın, Promosyon Sağlayın
- Sitenizin Tasarımını ve İşlevselliğini Mükemmel Seviyeye Getirin
- Benzer e-Ticaret Platformlarından Çok Daha Farklı Bir Şeyler Bulun, Yaratıcı ve Yneilikçi Olun
- Vergi Levhanızı ve Gerekli İzinlerinizi Alın
- Evinizden Çalılşmayın Başaramazsınız. Halka Açık Yeriniz Varsa Bunu + Olarak Kullanın
- Ürünlerinizin Açıklamalarını ANlaşılır ve Estetik Bir Dille Yazın..Eğer Sattığınız Bir Gül İse "Bu Gül Çok Güzel Kokuyor" Demekle Yetinmeyin.
- Sitenizin Reklamlarını Sık Sık Yapın ve Bunun için Ciddi Sermayeler Tedarik Edin.
- 7/24 Müşteri Desteği Oluşturun. Telefon Hatlarınızı pbx Kullanın
- Hedefiniz PC Başında Oturup Beklemek Değil Siteye Giren Ziyaretçiyi Müşteriye Dönüştürmek Olsun.. Bunu Yapabilmek için Tüm Zekanızı Kullanın.
- Kullandığınız e-Ticaret Sistemi (örn: OpenCart) Her Ne Olursa Olsun Bunu Çok iyi Bilin.
- Vereceğiniz Hizmete ve Ürünlerinize Güveniyorsanız ve Basit Bir İş Yapmadığınızı Düşünüyorsanız Sitenizde Portal Oluşturun. Üyelerinizin Her Ürün Hakkında Yorum Yapmasını Sağlayın.
- Ziyaretçileriniz Bir Internet Sitesinde Değilde Bir AVM'de Geziyormuş Gibi Hissetmeliler.. Bunu Başarın..


Evet Arkadaşlar, Bunları Yazmamdaki Sebeb Özensizce Hazırlanan e-Ticaret Sitelerinden Bıkmam Usanmam. e-Ticaret Sanat Ister, Akıl ve Zeka Ister, Kimseye Akılsız Demiyorum Lütfen Yanlış Anlamayın. Herkesi Tenzih Ederim. Ama e-Ticaret Yapacaklar 2 Kere Düşünmeli

Farklı Olursanız Kazanırsınız.... Bol Kazançlar
 

mirac

OpenCart-TR
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
1,383
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Konum
Beykoz____
Web sitesi
www.notebook-cantasi.com
Süpersin bora.. Gerçekten çok güzel açıkladın.. Belli ki epey süreden beri bu işi yapıyorsun yada iyi bir araştırmacısın..

Anasayfanın tasarımı harika ama içerik vasat hiç bir şeye yaramaz.. Fiyatına güveniyorsan güvende sağlamışsan her halükarda ürününü satarsın.. E-ticarette başlıca kural güvendir seninde dediğin gibi.. Sitenin görseli nasıl olursa olsun gerçi bu saattığın ürüne göre değişebilir güven olduğu sürece ve satış kabiliyetin olduğu sürece ürününü satarsın.. Bunun için müşteri ile birebir konuşmak ve o güveni hissettirmek gerekir

Satış ve pazarlama gerçekten bir sanattır.. Kaba bir tabir olacak ama pazarlamacı ağzı denen bir durum var.. Ne alırsa eline satar.. Ama bunun için sattığı şeyi önce kendisi iyi bilmesi lazım..

Evden de yapılır aslında bu iş.. Ama ürün stoğun yoksa temin edeceğin yerdeki stoğu iyi bilmen gerek.. Müşteriye bunu cesur bir dilde tamam temin edebilirim diyebilmek önemli bence.. Kem küm oldumu boşa zaman kaybı demektir..

Kendimden biliyorum 3 yıldır nerdeyse evden yapıyorum ben bu işi.. Toner ve kartuş satıyorum.. Yanlız dediğim gibi ithalatçının veya ürünü temin ettiğin yerin stok bilgisini güncel takip etmek gerek ve sürekli diyalog içinde olmak gerek..

Eğer bunları bir arada yapamazsanız boşa zaman kaybı olur ve geri dönüşü olmadığı için çok çabuk sıkılırsınız bir süre sonra ilgilenmemeye başlarsınız..
 

archil

OpenCart-TR
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
aynen katılıyorum nice 10/10
 

MasterBora

Moderator
Katılım
24 Nis 2010
Mesajlar
171
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Istanbul
Web sitesi
www.pikselplus.com
Teşekkür Ederim Mirac. Evet Ben Uzun Zamandır Icindeyim E-Ticaret Yapmıyorum Ama Tasrımcıyım ve iyi Bir Gözlemci Olduğuma Inanıyorum :)

Teşekkürler Archill...
 

Systembox

OpenCart-TR
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Güzel açıklama olmuş. :) Bilgilendirme için teşekkürler
 

admin

Administrator
Yönetici
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
3,200
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Yaş
38
Konum
Bursa
Web sitesi
www.opencart-tr.com
Güzel bir anlatım olmuş.
Bunların dışında bizim milletimizin çok hayalperest olması da bunda büyük bir etken bir diğeri de siteyi açtığında insanları buraya hücum edeceğiniz düşünmesi :)
 

erdemoguz

OpenCart-TR
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba,
ben bu opencart ile ilgili şunu sormak istiyorum opencart ın e-ticaret sistemi desteği var mı? yani ben bankamdan t.iş bank yada garanti den sanal pos aldım diyelim , ssl de aldım rapid 128 bit, sonrasında , opencart ile e-ticaret sisteminden yararlanarak ürünlerimi satabilirmiyim ? desteği var mı?
teşekkürler
 

erdemoguz

OpenCart-TR
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
tekrar merhaba ,
presta daki gibi ben iş bankası sanal pos hesabımı ilişkilendirip , ssl sayesinde, kullanıcılar ; kredi kartları ile direk alışveriş yapabilip (normal çekim yada 3d secure) , otomatik olarak anında hesabıma para geçebilecek mi? sonra kargolayabileyim örneğin. Presta da bu var biliyorsunuz , opencartta da var öylemi?
 

admin

Administrator
Yönetici
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
3,200
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Yaş
38
Konum
Bursa
Web sitesi
www.opencart-tr.com
erdemoguz' Alıntı:
tekrar merhaba ,
presta daki gibi ben iş bankası sanal pos hesabımı ilişkilendirip , ssl sayesinde, kullanıcılar ; kredi kartları ile direk alışveriş yapabilip (normal çekim yada 3d secure) , otomatik olarak anında hesabıma para geçebilecek mi? sonra kargolayabileyim örneğin. Presta da bu var biliyorsunuz , opencartta da var öylemi?

Buradaki modül ile iş bankası sanal posunu kullanarak kredi kartı ile ödeme alabilirsiniz
http://forum.opencart-tr.com/thread-1467.html
 

hakankaya2020

OpenCart-TR
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
çok güzel bir nokta "GÜVEN"
bu aslında alışageldiğimiz klasik ticaretin de başarı taşlarından en büyüğüdür. Ama iş e-ticaret olunca, Türk insanımızın aklında internetin kötü olduğuna dair genel kabul olduğu ve Türk insanın dokunarak almayı sevdiği bir ortamda GÜVEN bir kilit kelime, en zor defansları açan dinamik bir santrafor kadar değerli.

Değindiğiniz gibi sitenizin görselliği tabiki etkili ama bir diğer altın unsur İÇERİK. Peki nedir bu içerik de etkileyici unsur, ürünün ne kadar iyi ifade edilebildiği, ürünün artıları, garanti ve iade şartları, diğer ürünlerle uyumluluğu, muadillerinden artıları ve eksileri(eksilerini belirtmek çoğu kişi için saçma gelebilir ama eksilerine rağmen fiyat veya uygunluk gibi kriterler ile yönlendirme yapabiliyorsanız muhteşem bir artıdır) gibi müşterinin aklına gelebilecek sorulara cevap bulabildiği bir açıklama.

Diğer taraftan müşteri desteği. sitenizden ilk defa alışveriş yapacakların bazen başvurduğu bir yöntemdir, size ürün, kargo, ödeme hk. hakkında sorular sormak. çoğu e-ticaret sitesinde(devler haricinde - yani burada bizim gibi yeni yada küçük çaplı olanlar) verilen cep telefonlarına cevap alamıyorsunuz, cevap alsanız bile karşınıza çıkan kişi ürün hakkında detaylı bilgiye sahip bile değil.

Bir atasözü vardı "etrafınızdakilerin kullanmadığı ürünü satmayın" diye, yani ürünü kullanmış olmak, yada kullanımını bilmek, üreticisi hakkında haberdar olmak, yeni trendleri takip etmek gerekli.

Bu anlamda yeni başlayan arkadaşlara tavsiyem bir çok kategoride bir çok ürün yerine belirli kategorilerde, kontrol edebileceğiniz sayıda ürün eklemek.
Tabiki organizasyonunuz büyüdükçe kategorilerle ilgilenecek yeni ortak ve çalışanlar ile ürün sayınız adım adım arttırabilirsiniz.

Diğer bir unsur "İLETİŞİM", aslında iletişim çok önemsenmez ama bütün insan ilişkilerinin kaynağı iletişimdir. bunu etkili iletişim olarak kullanmak bir insani faaliyet olan ticarette etkili olduğu gibi e-ticaret için de aynı etkiye sahiptir. Müşteri destek hattından telefon, mail, msn vs. her ne ile size ulaşırsa ulaşsın müşterinizle iyi bir iletişim kurarsanız bu sizi başarıya götürür. Bazen alıcı olmayan, yada aradığı ürünü satmadığınız bir müşteri için bile vakit ayırmalısınız, zira muhakkak size dönecektir.
 

yajinn

OpenCart-TR
Katılım
29 Nis 2011
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web sitesi
www.yajinn.com
Güzel anlatımlar tecrübelerin yerini hiçbirşey tutamaz teşekkürler :)
 

alen34

OpenCart-TR
Katılım
26 Nis 2013
Mesajlar
78
Tepkime puanı
0
Puanları
0
teşekkürler hocam

teşekkürler hocam
 
Üst