rel="canonical" hakkında biraz bilgi..

AliKral

OpenCart-TR
Katılım
3 Eyl 2010
Mesajlar
40
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Standart Sayfa (Canonical page) ismiyle adlandırılan rel=”canonical” parametresi yeni nesil bir Html kodudur ve <head> bölümünde kullanılır.

Bu link modelinin kullanım amacı aynı içeriğe sahip veya birbirine çok benzer içeriğe sahip sayfalarınız varsa Google ‘a tek bir sayfa teklif etmenize imkan tanırsınız.

Örneğin bir haber siteniz var ve iki farklı link sistemi kullanıyorsunuz.

http://www.habersitesi.com/index.php?haberID=387

http://www.habersitesi.com/tarifik-kazasi-yine-can-aldi.html

Eğer her iki linkte aynı sayfayı gösteriyorsa ve siz Seo uyumlu ikinci linkin Google tarafından indexlenmiesini istiyorsanız bu iki sayfanın <head></head> tagları arasına aşağıdaki gibi bir teklifte bununabilirsiniz.

<link rel=”canonical” href=”http://www.habersitesi.com/tarifik-kazasi-yine-can-aldi.html” />

Bu şekilde Google ‘a benzer iki sayfadan birini seçip indexlemesi için bir teklifte bulunmuş olursunuz. Özellikle Teklif kelimesi kullandım çünkü bu işlem bir direktif değildir yani Google önerinizi dikkate alır fakat uygulayıp uygulamayacağına kendisi karar verir.

Peki bu işlemin amaçı nedir?

“Ne kadar çok link indexlerinirse o kadar iyidir” şeklinde yanlış bilinen bir düşünce var. Aslında gerekli linklerinizin indexlenmesi daha önemlidir. Google haddinden fazla gereksiz linkleri elemeye çalışıyor aynı içeriğe sahip siteleri ve sayfaları arama sıralamasında aşağılara çekerek cezalandırıyor. Siz rel=”canonical” kullanarak yaptığınız bir Seo calışmasın da hem Google ‘la yardımcı olmuş olursunuz hemde sizin tarafınızdan belirlenen bağlantıya önem verdirerek arama sonuçlarında üst sıralara çıkmasını sağlamış olursunuz.

Hangi durumlarda kullanabilirim?

* Öncelikle yukarıda anlattığım gibi aynı içeriğe sahip fakat farklı link yapıları olan sayfalarınızda.
* İkinci olarak listeleme sayfalarında kullanabilirsiniz. Örneğin bir alışveriş sitesi olduğunu düşünün ve bir sayfada ürünleri fiyatına göre listeliyorsunuz, diğer bir sayfada da alfabetik olarak ismine göre listelediğinizi düşünün. Bu gibi durumlarda tercih ettiğiniz bir sıralama sayfasını rel=”canonical” parametresi ile Google ‘a bildirebilirsiniz.
* Bir diğer kullanım alanıda son derece birbirine benzeyen iki sayfanız varsa veya bir sayfa da konu birkaç satır bilgi ve başka bir sayfada konu daha detaylı anlatılıyorsa. Detaylı sayfayı Google ‘a teklifedebilirsiniz.

Farklı kullanım gereksinimleride ihtiyacınıza göre çıkabilir örneğin başka bir domaini bile Standart Sayfa olarak belirleyebilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken husus şudur ki; rel=”canonical” parametresi ile belirleğiniz link Google tarafından daha çok önemsenir ve indexlenir. Eğer bir başka domain linkini verirseniz sizin domaindeki link değil Standart Sayfa linki öncelikli olup indexlenecektir. Tavsiyem linkleri özenle seçmeniz ve gerekli durumlarda kullanmız.

Özetlemek gerekirse başlıca amaç iki benzer içeriğe sahip sayfayı Google farkettiğinde zaten birini seçip indexliyor ve diğerini yok ediyor. Ayrıca bezer içerik olduğu için cezalandırıp arama sonuçlarında aşağılara cekebiliyor. rel=”canonical” parametresi ile benzer içirikli sayfaları hangisinin gösterileceğini Google değil siz seçmiş oluyorsunuz.

Standart Sayfa (Canonical page) ile ilgili Google Orjinal videosunu ve dökümanını BURADAN inceleyebilirsiniz.


not: makaleyi internetten buldum.benim yazım değildir.
 

afaruki

OpenCart-TR
Katılım
28 Ağu 2012
Mesajlar
37
Tepkime puanı
0
Puanları
0
hocam opencartta nasıl kullanacağız xml vqmod olan canonical eklentisini yükledim ama bundan sonraki adımı kestiremedim

hocam vqmod eklentisi canonical.xml yi kurdum fakat bundan sonra nasıl yapacağız ve ne yapacağız?
 
Üst